onsdag 10 december 2008

Gårdagen...


var mysig. Jag hann en runda på stan och köpte en julklapp till Leif, varsin pysselbok + färgpennor till barnen (som morgonpkt.) samt en födelsedagspresent till ett kalas som Ebba ska till på lördag. Det var jättegott med julmat om än lite mer tankekrävande än annars, vad är okej som gravid och vad är inte okej. Blev dock mätt i alla fall.

Annars så är Ebba sjuk sedan måndag kväll, hostig och febrig, men på bättringsvägen. Det blir ändå förmodligen hemmamys med pappa resten av veckan för hennes del.

Jag fick mitt vikariat förlängt idag, precis som jag hoppats och anat. Eftersom jag jobbar i en femårsgrupp så hoppas jag kunna jobba in i det längsta och sedan avrunda med semester & föräldraledigt. Det är ju en viss skillnad att ha bara femåringar som är hyfsat självgående mot att ha en blandad 1-5 årsgrupp med blöjbarn, tunga lyft och påklädningshjälp.

Inga kommentarer: