onsdag 25 mars 2009

Lista...


Hittade en lista hos Johanna som var lite kul!

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Johanna
Smeknamn: Inget
Låt som du när du är ledsen sörjer till?: Ngn. vacker ballad-kommer dock inte på ngn. speciell.
Beroende av: Kaffe
Vad tror folk om dig?: Att jag alltid är lugn och sansad med oändligt tålamod
Stämmer det?: Nja, testa mig när jag är trött eller hungrig så får ni se.
Vad får du oftast komplimanger för?: Min mat och mina söta barn.
Vad säger du för att imponera på någon?: Rabblar upp vad varenda planta i min trädgård heter (en del latinska namn har oxå fastnat-varför vet jag inte)
Hur imponerar man på dig?: Människor som gör stora uppoffringar för ngt. de verkligen brinner för, typ. åka till Afrika och jobba nästintill gratis för barns rätt o.dyl.
Brukar du skratta för dig själv?: Ja!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: OK, då vet jag=) från Leif
Var bor du?: I Ske-hamn
Trivs du där?: Ja!!Ryktet är oförtjänt och gammalt.
Äger du några converse: Nej.
Sprit, cider, vin eller öl: Vin
Brukar du bli för full: Inte nu längre
Vad har du för mobil operatör: Telia
Är du allergisk mot något: Nej, och det är jag glad över
Har du haft sex idag: Nej
Hur svarar du i mobilen: Med mitt namn
Vem ringde du senast?: Mamma
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Småprat (pappa)
Antal timmar sömn inatt: 6,5
Sov du ensam: Nej, med Leif och en kicker i magen =)
Brukar du komma i tid: Alltid! Är väldigt noga med det faktiskt för jag hatar att vänta på andra
När mår du bra: Oftast
När blev du fotad senast: Förra helgen när Ebba hade barnkalas
Hur känner du dig nu: Trött, steg upp strax efter 5 (öppnade) och godissugen (har en påse Polly - men barnen måste somna först...
Vanligaste färg på dina kläder: Svart
Vad tycker du om fötter: Uäck.
Saknar du: min syster.
Hade du en bra kväll igår: Ja, såg på TV, läste en stund och tog en lång dusch.
Favorit dryck på morgonen: Juice
Rakar du benen: Ja
När brukar du oftast gå och lägga dig: 22
Är du blyg?: Nej.
Sysslar du med någon idrott: Nej
Vill du hellre ha mail än brev: Jag gillar vanliga brev!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja
Har du spytt offentligt: Nej, tror inte det!
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Haha...vet inte
Är du nöjd med ditt liv: JÄTTEnöjd, allt känns perfekt!
Är du bortskämd: Nja, har ju 4 syskon - men är bortskämd av Leif kanske-haha
Vad gör du i morgon: Firar Ebba som fyller 6 år med paket, jobbar sedan 9-17
Vad är det värsta du vet?: Skitsnack, elakheter.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Väldigt olika-men det finns lite kvar i slutet av månaden i alla fall.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Svårt
Vad längtar du till?: Bebisens födsel
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja! Men jag är dålig på att höra av mig till mina vänner..förlåt!
Vad använder du för shampoo?: Olika - just nu barnängens pärlglans (luktar mums)
Vad är det finaste du fått?: Barnen!
En speciell dag du minns: Båda barnens födelse& när Leif och jag gifte oss
Hur gammal är du: 30
Tycker du om någon just nu: Ja, många
Du samlar på: Inget särskilt.
Gröna eller röda äppeln: Gröna
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Leif
Gillar du golf: Tvivlar- men har aldrig provat
Vilken tid gick du upp idag: 05.15
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja
Har du strumpor på dig nu: Ja
Är det okej att gråta: Ja
När grät du senast: Sist jag hade ett hormonbreakdown. Nä nu vet jag-när jag skulle prova ett nytt tårtrecept som blev misslyckat. Jag blev så arg att jag slängde tårtbottnen allt jag hade i slasken och sedan började jag grina för at jag var så arg och ändå tyckte att jag var löjlig liksom - alla som varit gravida vet vad jag menar.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: SHOPPA
Bär du glasögon eller linser: Glasögon i bland
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej
När går du upp ur sängen en helgmorgon: 7.30 ung.
Har du piercing: Hål i öronen
Vill du gifta dig: Redan gjort
Vill du ha barn: Efter den här tredje bebisen är jag så nöjd.
Solar du ofta: Inte solarium längre, men GÄRNA ute
Är du bra på att laga mat: Ja, om jag har tid
Är du flygrädd: Nej
Hur vig är du: Just nu ungefär som ett kylskåp annars ganska vig faktiskt.
Är du musikalisk?: Njae
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten
Vilken är din favoritglass: Just nu Center glasstrutarna
Tror du på ett liv efter döden: Hm..svårt
Tycker du om sushi: Nja
Vad äter du helst när du ser på film: Godis
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja
Har du tandläkarskräck: Nej,
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska
Vilken ögonfärg har du: Blågröna
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Säkert
Biter du på naglarna: Ja, ibland
Röker du: Nej
Hur ofta tränar/motionerar du: För sällan
Senaste låt du hörde: Stay the night-Alcazar (på radio)

Inga kommentarer: