torsdag 9 april 2009

På tal om föregående inlägg...

dagens besök på MVC slutade med en remiss till ultraljudsmottagningen för ett extra ultraljud. Bebisen är större än snittet men inte mer än ca.8%, bebisens vikt uppskattades till 2085 gram och slutvikten på drygt 4 kilo. Inte alls farligt alltså. Mitt höga sf-mått beror troligen på att bebisen ligger i säte och det är alltså huvudet som ger mig andnöd...Hoppas den lill* behagar vända sig snart då...

Vikt: +11 kg
Blodtryck: 120/80
Hjärtslag :147
Sf-mått 38 cm



4 kommentarer:

Anonym sa...

O hjälp, vilket SF-mått..! Större än mig :-O Å då har ju jag en ordentlig kula.. ;-)

Johanna sa...

Mm, jag blev nästan rädd att det var två ett tag;) Förlossningsläkaren tog dock det hela med ro och det verkar ju inte bli ngn. jättestor bebis, så jag väntar bara på att bebisen ska behaga vända sig ngn. gång.

Anonym sa...

Jo, det kan ju vara mycket för att den ligger i säte och kanske inte sjunkit ner så mycket alls ännu.. Har du mycket fostervatten med?

Johanna sa...

Njae, hon mätte vattenmängden och det var inte speciellt mkt., snarare ett medelvärde.