måndag 25 maj 2009

Sakta men säkert...

så närmar sig lilla treans födelse. Alla vi här hemma håller på att vänta och längta ihjäl oss. Tänk om den tredje gången kunde bli gången då jag inte går över tiden ett enda dugg utan istället får lite tidigare. Jag längtar efter att få se bebisen i ögonen, hålla den i handen och känna den ljuvliga doften ...Hittade en så fin dikt förresten, som jag har tänkt ska läsas upp på dopet sedan, kanske storebror törs...

Junibarn

Du föddes vid suset av björkar
i juni när sommaren log.
Därute spelade vinden
en visa för blommor och skog.
Doften av vita konvaljer
smög runt kring din vagga den natt
du junibarn föddes till världen
som fylldes av solsken och skratt.
Jag önskar din levnad fick vara
så ljus som en försommardag
en vandring på mjuka stigar
-du junibarn -
önskar jag.

Av: Alva Möllerström

2 kommentarer:

Maria sa...

Jätte fin dikt! A vi hoppas också att H*n kommer snart!!!
Kram Maria

Johanna sa...

maria: Ja visst var den fin..