onsdag 19 augusti 2009

snart börjar vardagen..


dvs. upp i tid, fram med frukost, på med kläder, borsta tänder och iväg. Min lilla Albin börjar årskurs 3 -otroligt. Han är så duktig, lärde sig läsa själv långt innan förskoleklass och räknar ut vissa tal snabbare än mamma. Alltså, 6*16 då räcker en hundring - för det blir 96 kronor mamma. Det räknar han ut på den tid det tar att säga detta.

Och Ebba som börjar förskoleklass och ska gå till skolan med en ryggsäck som är större än ryggen. Vetgirig som få och med ett otroligt minne.

Och lille Wille, min målsättning är att jag ska promenera med honom i vagnen fram och tillbaka och på så sätt få mig lite motion på kuppen (regnoväder & snöstorm undantaget). Han har nu blivit otroligt duktig på att somna själv inför natten, ny blöja, lite mat och sedan står man bara bredvid en liten stund så somnar han. En enorm skillnad motför när han var nyfödd och vi bar honom till sömns. Han skrek inte men hade nog lite magont.

Jag är så otroligt lyckligt lottad som fått tre fina, friska barn.



2 kommentarer:

Anonym sa...

jo, man ska vara glad över sina friska och glada barn! du? vilken storlek köpte du på w's pop-overall? har hittat en (tror det är en likadan till och med..!) som jag nog ska köpa åt min w. storlek 68. visst är de rätt stora i storleken?

Johanna sa...

Jessica: Ja, jag har köpt stl.68 och räknar kallt med att den räcker hela vintern för som du skriver så är de rätt stora i stl.Jag har en sådandär brun fleeceoverall med moln från Lindex i stl.68 också och den är mindre än po.p-overallen.