lördag 19 december 2009

Home alone...


Albin & Ebba är hos mormor och Leif & Wille for en sväng till farmor -de kommer visserligen tillbaka redan vid elva (lunchdags) men jag har sådan separationsångest. Jag märker tydligt att jag får börja träna på att lämna guldklimpen då och då. Han vägrar fortfarande välling & napp, men tycker om mycket annat ätbart - det är mest kvällstid som han vill klänga vid bröstet (vilket i och för sig är OK, han är ju fortfarande liten)-men att agera napp nattetid är frustrerande. Jag är desutom för trött själv för att protestera. Det får bli mitt "nyårsprojekt" att få W att sluta äta på natten. Jag ska köpa hem lite olika nappar och prova mig fram, ngn. modell borde ju duga.

Nu ska jag passa på att försöka njuta av att vara ensam.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! Vet precis hur du känner..! W vill absolut inte ha någon napp, iofs sover han nu men det är ju en "enkel" tröst om man vaknar på natten..