söndag 10 januari 2010

Amma eller inte amma...


det är frågan. Efter många försök med diverse flaskor, dinappar och vällingsorter inkl. bröstmjölk blandat med välling börjar jag undra om det är värt den mödan. Jag tror att jag trappar ned amningen för att snart sluta helt istället. Wille får äta ordentligt med gröt innan läggdags. Inatt snuttade han 2ggr. kl.00.44 och strax före kl.06.00 och han är ju såpass stor att han definitivt inte behöver det näringsmässigt, det är bara en ovana och jag tror han mest blir förvirrad om han ibland får amma och ibland inte. Vem vet när jag slutat amma kanske han till och med börjar dricka välling. Fast lite vemodigt är det...även om jag längtar efter min wonderbra...om den nu passar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag förstår dig verkligen!! Trist att det inte verkar fungerar med flaskan.. :/ Jag tror att det bästa du kan göra (framförallt för Willes skull men också för din egen) är att bestämma dig för hur du ska göra. Jag ammar Wiktor fortfarande, men bara frukostmålet. Det är hemskt att neka dem att bli ammade men bestämmer man sig för något så går det oftast lättare och brukar ordna sig efter ett par, tre dagar. Ja, det vet du väl redan..! Kan vara skönt att höra det ibland ändå! Kram och lycka till!

Johanna sa...

Jessica: Tack för ditt stöd! Som du skriver så skadar det inte att bli påmind om att det faktiskt går över. Vi gör sista försöken f.r.o.m ikväll och provar då mild fullkornsvälling (gradvis ökande mängd förstås) så får vi se hur det uppskattas. I går var han lite lugnare och kände efter lite på smaken, innan han började protestera så kanske tycker han bättre om rejälare mat =). Albin & Ebba älskade ju vällingen från början, ha ha, alltid lär man sig ngt. nytt...

L sa...

Johanna, när Nea var lite så tipsade en gammal, erfaren distrikta om att blanda en klick messmör i vattnet så den smälter och sen göra vällingen. Den blir lite sötare och de tar lättare flaskan då sa hon.. För oss funkade det bra och det var inga problem att trappa ner med messmöret sen... Kanske värt ett försök? Jo, förresten.. hon sa att messmöret förhindrar att de blir så hårda i magen också.

Hoppas det går bra för er!

Johanna sa...

Lola: Tack för ditt tips oxå =)