tisdag 26 januari 2010

Äntligen...


efter några dagars paus och nedskärning på amningen så tömde W en flaska välling. Han är ju snart 8 månader så jag tänkte att vi skulle tjuvstarta med Sempers Milda fullkornsvälling från just 8 månader. Jag hade en provsmakartetra hemma.Sedan ett tidigare tips hade vi köpt en Tomee Tippee flaska och nu helt plötsligt sög han som man ska göra på flaska och svepte ALLT! Vänjer honom lite försiktigt med en dl i några dagar innan jag ökar på till 2 dl tänkte jag. Gissa vem som har funnit hoppet igen! Imorgon blir det att köpa tvåpack större flaskor + storpack välling.

Hurra! F-n att man kan bli så glad för en sådan sak, nu är jag ju inte lika fastlåst på kvällarna längre. Inte för att jag har några särskilda planer -men ändå!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, HURRA! Duktiga W!

Johanna sa...

Jessica: Ja, äntligen. Han är ju så kvällstrött så man får knappt i honom ngn. gröt -nu vet jag ju att han har ätit när flaskan är tom liksom. Förhoppningsvis är nattamningen snart ett minne blott (det förekommer ju fortfarande men betydligt mindre..)