tisdag 16 februari 2010

Nattamningens tid...

är nu förbi. Första natten (dvs.inatt) gick hur bra som helst. Nu är det bara för mig att vara ståndaktig ifall det blir ngt. bakslag de närmsta nätterna. Mina bröst verkar äntligen ha fattat att de inte behöver producera en massa mjölk, så de spänner inte och gör ont längre. Därmed läcker de inte heller och då luktar jag väl mindre mjölk vilket förstås kan underlätta avvänjningen. Däremot passar inte en enda av mina gamla bh-ar längre, så jag måste unna mig två nya ialla fall till att börja med. Jag har insett att det lönar sig att köpa kvalitet i alla fall på basbh-arna (de vita och svarta) och sedan får man väl köpa ngn. roligare till ett bättre pris ibland. Jag är så apless på dessa fula amningsbh-ar så jag tror minsann att jag ska elda upp dem =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Jo, jag vet vad du menar.. :D