lördag 20 mars 2010

Wille..


har nu äntligen börjat äta, så förhoppningsvis ökar han bra i vikt nu igen.
Annars har jag mest ägnat mig åt förberedelser inför vårens klädbytardag. Det är fruktansvärt långtråkigt att rota fram alla urvuxna kläder, skor och diverse och sedan tvätta, sortera, vika och märka varenda pryl. Fredagkvällen har jag spenderat med många andra i lokalen, förberedandes inför försäljningen. Förmiddagen idag har oxå spenderats jobbandes på ovan nämnda ställe. Men det är så värt det.

Jag har fyndat splitternya stövlar till W (ursöta från Tretorn), en hel del kläder från bl.a Bamse, MeandI och P.op, men även från vanliga klädkedjor.. de äldre barnen letar jag dock inte åt längre, det börjar vara svårare att göra riktiga fynd åt dem. Köpte också lite böcker och ett par vita jättefina sandaler med lite klack på till min prinsessa - hon blev så lycklig. De blir perfekta examens- och sommarfestskor. Det är ju trist att lägga 2-300 kr på ett par skor som bara används några ggr.

Sålde själv för en fin peng, dryga 1900kr. Det kommer väl till pass -Albin behöver en vårjacka, en snygg mössa och nya fotbollsskor och jag har lovat Ebba gympaskor med Hello Kitty. Hoppas det finns ngn. stans nu bara.=)


Inga kommentarer: