söndag 25 april 2010

Fullt ös...

som vanligt. Helgen har innehållit dansrepetition, kalas på Leos lekland, grillpremiär, vardagsbestyr och mycket sol. Jag längtar så tills snön är borta och det har torkat upp ordentligt.

Första utomhusprojektet blir att fixa grillplatsen. Helt plötsligt blev det lite mer bråttom då Leif faktiskt snart börjar jobba och då kanske vill utnyttja den lediga tiden till annat än arbete också, typ. mysa med småtrollen eller grilla korv på kvällarna =). De växter som suttit runt dammen (som alltså ska bort) är stooora, och de har förmodligen stoora rötter också - det blir nog Leif som får gräva upp dem...Jag kan sköta skottkärran och designen =) Jag har klurat länge på hur man får till det när grillringen är rund och de stenar vi tänkt lägga runt om är avlånga och idag kom jag på hur vi ska göra. Vi får dock lov att hämta hem grillringen och ställa den på plats lite provisoriskt så vi har något att utgå ifrån när vi börjar gräva. Sedan måste vi hitta några enkla bänkar så vi har något att sitta på också.

Har förresten köpt en utematta att ha under utemöblerna på altanen, en svart/vit (finns på Ica Maxi). Idag kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att lägga ut den så jag fick rengöra altanen lite provisoriskt just där, haha. Det blev bra. Jag skulle vilja ha någon pläd och några kuddar också för att mysa till det lite. Har någon sett billiga svarta kuddar någonstans?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där! Vi är också ute efter en grillring.. Tips?

Johanna sa...

Jessica:"Vår" grillring har min pappa lyckats ordna via ngn. han känner på Kommunen, vi har bara inte hämtat den ännu. Men det finns att köpa /beställa på ngt. som jag tror heter Dahlgrens cementgjuteri bortåt Myckle ngn.stans. Sök på hitta.se eller googla så hittar du dem nog...

Anonym sa...

Tack för tipset, det visste vi redan så vi får väl se.. Skulle vilja hitta en nästan-intill-gratis i något bortglömt hörn typ..

Förresten, det finns svarta kuddfodral på HM för 49:-/st tror jag.