måndag 19 april 2010

Helgen....


har innehållit:
* sortering av garagebråte
*Willes första åktur på cykel
*Albin har haft hockeyavslutning på Leos lekland
*Min mamma, Ebba och jag har varit på Me and I party. Ebba fick den fina ljusrosa medaljongklänningen av mig som skolavslutningssklänning - hon kommer att bli så fin. Sedan shoppade min snälla mamma loss till de två blivande födelsedagsbarnen. Wille får en röd t-shirt med bilar & husvagnar samt svarta swettisknickers och Albin får en svart swettisjacka. Ebba får en kurbitstunika "bara för att"=)
Jag ångrar lite att jag inte köpte en swettisjacka till Ebba, så himla praktiskt på sommarkvällar eller när det är lite blåsigt. Trots relativt mycket kläder så är det närmaste hon kommer en swettisjacka en vit kofta, inte så himla praktiskt kanske. Nåja, efter nästa kädnyhetssläpp ska jag ha ett till party ifall ngn. vill komma.
*Drygt halva garaget är målat och några väggskenor och hyllplan har kommit upp. Vi har gått igenom jullådorna och påsklådan än så länge och en del ska kastas i alla fall. Men det är mycket jobb kvar. Förhoppningsvis ska min kära mor åka till IKEA snart då vi behöver lite förvaringslådor och några saker till lekstugan (har lovat Ebba en liten make-over därinne)Jag skulle gärna åka själv men det får nog dröja fram till hösten kanske.

Jag ska passa på att röja ut en massa skrot därifrån ngn. dag när hon är på förskolan, elak som jag är =). Den är jättefin invändigt, vitmålad med köksbänk, rutiga gardiner osv. det är mest det att allt som andra rensat ut har hamnat därinne, alldeles för stora saker och alldeles för mycket av allt... Ska köpa de söta köksattiraljerna från IKEAs DUKTIG serie istället och bara ha dem därinne.

Inga kommentarer: