onsdag 21 april 2010

Lycka...

jag har en sådan där härlig glad, sprittande känsla i kroppen och har haft ända sedan imorse. Min kära make har ju varit arbetslös länge. Visserligen har han haft sitt deltidsjobb, gått lite kurser och sjåat på så mycket ekonomin har tillåtit här hemma och hos andra så sysslolös har han inte varit.

I måndags var han kallad på en anställningsintervju (sommarjobb), det var ett helt ok jobb här i stan. Så idag ringde de helt plötsligt från Rönnskär och erbjöd honom ett sommarjobb där. Snacka om drömarbetsplatsen, nära, bra betalt och så får han ju chansen att visa vad han går för. Mycket kan man säga om min man men arbetsskygg det är han inte.

Jag är så glad för hans skull och för att jag vet att jag nu kommer att kunna njuta av mina sista föräldralediga månader utan att behöva grubbla allt för mycket över de här räkningarna som jämt rullar in - bilskatt, csn, tandvårdsförsäkringar, nya gymnastikskor - you name it.

Detta ska firas med kotletter och ugnsrostade rotsaker....



5 kommentarer:

L sa...

Så himla roligt!!! Grattis till er båda=)

L sa...

...har för övrigt ingen aning om varför det står Lola & amp, men du vet ju att det är jag ändå:)

Johanna sa...

Tack Lola,du är gullig du! Jag har faktiskt funderat över det där "&amp"- fast nu förstår jag ju att det är datorns påhitt =)

Anonym sa...

Grattis!!

Johanna sa...

Jessica: Tack!