onsdag 14 april 2010

solskydd....



Efter att ha tröttnat på att vända vagnen, alternativ skugga den med mig själv under promenaderna har jag budat hem ett solskydd från Cloudy på Tradera. 315 spänn inkl. frakt istället för 499 bagis+frakt på det, från webben. Känns som en god affär, jag hoppas det är så bra som det verkar. Solskyddet erbjuder 50 - 99 % UV-skydd för barn i barnvagn (UVA, UVB). Nätdelen ger 50 % skydd och den svarta textildelen 99 %. Den ger även ett behagligt mörker när barnet sover. Ventilationen sker via sidorna och igenom nätet. Nätet fungerar även som skydd mot insekter.
Man kan alltså ta bort den vanliga sufletten om man vill så blir det inte lika varmt heller. Jag vet att många hänger över en filt eller liknande som solskydd, men det känns just som att det kan bli för varmt inne i vagnen heta sommardagar då. Utvärdering kommer sedan när paketet har landat i min postlåda.




Inga kommentarer: