söndag 9 maj 2010

Härligt...

Ebbas feber är borta. Hon snorar och hostar lite och Wille snorar lite, men de är vid gott mod. Ebba får vara hemma från skolan i alla fall imorgon och både hon och Wille ska spendera dagen hos mormor. Jag har velat fram och tillbaka men nu är det bestämt. Herregud, min mamma har fostrat fem barn. Det blir betydligt enklare så än att ha med sig en elvamånaders som kan få för sig att bajsa närsom helst eller att han är trött på att åka vagn helt plötsligt. Vi slipper även matkrånglet att komma åt en mikro och gärna en barnmatstol, Leif och jag kan klämma en hamburgare på stående fot =).

Det ska bli skönt, och nyttigt för mig att släppa taget lite. Jag tror att det är vetskapen om att Wille är vårt sista barn som gör att jag är så här pjåskig. Jag får en klump i magen ibland bara vid tanken av att han snart ska börja på förskolan. Förskolan med så mysig personal och som Albin och Ebba har älskat, det är ju inte ett dugg synd om honom egentligen. Han är en sådan glad och social kille, så han fixar det garanterat alldeles utmärkt...

Hur som helst ska vi göra stan en sväng, jag ska gå runt länge och klämma och känna inne på Polarn. o pyret (har både en bonuscheck och en rabattkupong). Shoppinglistan är något modifierad, vad som får följa med hem får ni se imorgonkväll =)

Inga kommentarer: