tisdag 18 maj 2010

Mer trädgård...

Leif har börjat så smått med vindskyddet, sågat stolpar och grundmålat. Tanken är att vindskyddet ska gå i stil med huset och altanstaketet, mörkgröna stolpar och ljusgrönt vindskydd.

Själv har jag bråkat med den långa rabatten. Först hade vi tryckimpregnerat kantband som nu har ruttnat. Vi drog bort det och provade ställa marksten på hög kant, men det blev för klent. Köpte då sådant där grönt i plast men det blev skitfult. Imorse var vi på promenad med vagnen och gick förbi ett hus där de lagt sten omlott, ungefär som när man murar. Det blev helt okej, känns rejält men går ändå att flytta på om man ångrar sig. Jag la markduk under för att minska ogräsrensandet =). Dock måste vi skaffa ännu mer sten nu. Jag vill ju ha det fint innan nästa helg då det blir sommarkalas i trädgården.

På tal om kalas så fick jag tummen ur och bakade två sorter idag, chokladsnitt och syltkakor, det är sommarkakor det. Riktigt snygga syltkakor dessutom, jag brukar misslyckas med dem, men bakar dem ändå för att de är så goda.

Inga kommentarer: