tisdag 15 juni 2010

Ingen som har en miljon till övers?

Det skulle sitta fint just nu. Alternativt så mottar jag gärna ett välbetalt heltidsjobb till min make som fortsättning på sommarjobbet. I övrigt så längtar jag till fredag och skolavslutning. Det är ju korkat att behöva väcka barn som sover, Albin och Ebba är såå trötta på morgarna nu och på kvällarna med, det är smågnabb mellan dem hela tiden - det märks att de behöver vila ut.

Grillringen börjar vara redo för premiärgrillning, (eller matlagning, vi har införskaffat en muurikka också, det har jag velat ha länge) vi har inga bänkar ännu men det spelar ju mindre roll. Jag tror att Leif har kört fem vändor med bilen för att hämta sten att fylla ut den med, det var drygt i alla fall. Det skulle ju vara trevligt med liite bättre väder bara (obs, ironi).

Vi har beställt tre fönster till också, men det var lång leveranstid på dem, mitten av augusti trodde de. Det blev ett nytt till Albin, byte av lilla fönstret i köket, samt ett nytt i råglas till badrummet (så slipper man äntligen ligga i badet med full insyn). Det finns visioner om att byta de två stora i allrummet också, men vi avvaktar lite så länge.

Inga kommentarer: