onsdag 23 juni 2010

Jag borde få tummen ur....

och lägga in lite bilder, men Leif har ju jobbat en del och idag har vi storhandlat inför midsommar (shit, vad mycket folk det var) och resten av dagen har vi bara latat oss. Jag gav upp igår, slipade av det värsta och målade över alla stjärnorna. Jag hade fått pilla i evigheter för att bli nöjd. W får tre vita väggar och en blå. Jag köper ev. några roliga wallies istället,det fanns visst glow-in-the-dark-stjärnor =) det är lätt att sätta upp ...
Ett varv till med det vita på sista väggen sedan är W´s rum klart så när som på två taklistbitar (måste köpas) och självklart det bästa - piffet!

När det gäller matrummet så har vi nog bestämt vilken fondtapet vi vill ha och (troligen) blir övriga väggar vita. Frågan är om vi ska riva en väggstump för att få större öppning och om vi ska byta golv? Vi måste då byta i kök, hall och matrum vilket blir en del jobb och pengar, men vi slipper den stora skarv vi nu har mellan kök och hall. Det skulle bli så mycket snyggare. Vi är lite sugna på mörkgrått klinkerslaminat eller vad det heter. Det mesta är ju vitt så det bör väl inte bli för mörkt? Tusen frågor, vi får nog sätta oss och bolla lite ideér nu känner jag.

Inga kommentarer: