torsdag 24 juni 2010

Min hjärna...

sjuder av idéer inför fortsättningen av projektet. Vi har enats om att riva en bit av väggen mot matrummet för att binda ihop det mer med köket. Men vi tar inte bort hela väggen för då får vi ingen hall alls kvar. Vi byter golv till ett klinkerlaminat i svart + att vi måste byta taket i matrummet (som ser för taskigt ut) för att kunna få belysningen mitt över bordet. Tre väggar i matrummet blir vita och en med mönstrad tapet. Sedan kör vi vidare på svart och vitt, med grönt som accentfärg. Det blir snyggt tror jag.

Vi har också kommit på en platsbyggd förvaring med tyg framför som tar liten plats och döljer kläderna i hallen (en riktigt bra idé om jag får skryta). Den bygger vi när det övriga är klart och efter detta blir det budgetrenovering av köket, dvs. nya bänkskivor, ny blandare, nytt kakel och ev. en köksö. När samtligt är klart så kommer köket att vara mer lättarbetat, vi kommer att ha bättre plats för middagsgäster + att det blir snyggare förstås....

Man blir aldrig någonsin klar i ett hus, men det är ju också det som är det roliga, att komma på nya, bättre och snyggare idéer. Ikväll får vi börja tömma Willes gamla rum ordentligt, montera ned sängen, bära ut skräp osv. så att det går jobba därinne. Hans bilmatta ryms inte längre, men det gör inte så mycket - han har ju kissat på den ggr flera när han luftat rumpan. Givetvis har jag rengjort den efter bästa förmåga men ändå. Han behöver absolut en "Viggo" matta från Pappelina istället =)

Inga kommentarer: