torsdag 22 juli 2010

Morgonpigg ettåring...

hade vi idag så han var mer än lovligt trött på förmiddagen och fick äta en tidig lunch innan jag tog honom på promenad/vagnsvila. Redan 11.15 slocknade han, vi hann knappt gatan ner =). Jag gick med honom dryga 35min sedan blev jag kaffesugen och då slog han givetvis upp sina vackra ögon när vi närmade oss hemmet. Jag bar in honom och fick honom snabbt att somna om igen i sovrummet (35min känns liiite då man vaknat tidigt) så jag fick mitt kaffe =). Jag har tänkt försöka komma igång lite med promenaderna igen, jag har haft en del ryggont på sista tiden och jag tror att det blir bättre av rörelse.

Gick förbi bankomaten och plockade ut en hyfsad summa som ska läggas undan till höstens shopping i Umeå alt. Luleå. Barnen behöver ju vinterytterkläder, mössor, vantar, kanske ngn. tröja och ngt.par jeans var innan skola/förskola drar igång. Ebba skulle ha haft en rejälare rygga också.Väntar bara på att vinterkläderna ska börja dyka upp så man kan spana in dem på webben och på att bonuschecken ska komma =)Jag har en tanke om att alla utom lillplutten ska följas åt på en dagsutflykt med skolstartsshopping och lunch ute och sådär. Jag har också en del auktioner ute på Tradera (och några till som jag ska lägga ut efter dessa) med sådant som brukar generera hyfsad vinst, har fått ialla fall några bud och det är ett par dagar kvar,även dessa pengar är öronmärkta till detta tillfälle - det ska bli så kul att inte behöva snåla allt för mycket utan kunna låta dem välja ganska fritt och handla mkt. på en gång - när jag väl börjar jobba så är tiden dyrbar =)

Inga kommentarer: