lördag 3 juli 2010

Övertalade Leif..


om att hissgardiner visst är snyggt och beställde två svarta till köket. De i lilla fönstret sätter vi upp när vi bytt det fönstret i slutet av sommaren.Jag tog bort vaxduken och klippte till en ganska stor bit som vi kan ha på Willes plats om det skulle behövas resten skulle få vara på altanbordet, fast jag missräknade grovt så den ligger där och täcker skivan men utan överhäng = inte snyggt, men det får vara så just nu.

Jag återanvänder en nygammal löpare som är ganska snygg och så köper jag lite ljuslyktor och två snygga krukor istället. Taklampan får vänta liite till, den behövs ju inte ännu på två månader kanske, och ska jag byta så vill jag köpa den jag vill ha och inte ngn. nödlösning som är billigare.

Just nu koncentrerar vi oss på det tråkiga, men som ändå gör stor skillnad så som W´s taklister, resten av dörrfodret till matrummet och övriga golvlister + metallister mot källartrappen och W´s sovrum och avvaktar med tapetseringen. På så vis hinner vi vara ute med barnen och ikväll ska vi grilla och äta från jättegodispåsen som vi köpt i smyg för att överraska barnen med =)

Leif jobbar för fullt till veckan -eftermiddag, eftermiddag, natt, natt, eftermiddag så vi kör igång tapetseringen efter det istället - då hinner vi ju också göra klart det tråkiga underarbetet, så bara det roliga är kvar. Det rör sig om 6 våder så det går ju rätt snabbt om vi gör som vi brukar. Vi är nog ganska roliga att se på när vi tapetserar för vi behöver inte ens prata vi vet vem som ska göra vad automatiskt ha,ha..

Inga kommentarer: