tisdag 27 juli 2010

Så får det bli...

vi skippar köksön. Den hade förvisso gett mer förvaring, men jag är duktig på att rensa, så vi rymmer faktiskt allt vi behöver i de befintliga skåpen. En köksö ger ju inte samma plats för gäster som ett extra bord samt att barnen inte behöver avbryta allt jämt när vi ska äta - har de påbörjat ngt. så kan det få stå kvar och så äter vi vid det andra bordet och när jag stiger upp tidigt före jobbet kan jag sitta vid det lilla och äta.

Vi har sett ut ett vitt med 4 stolar 80*120 cm till ett bra pris, det kan dessutom stå rakt ut från fönstret utan att det blir trångt = stor skillnad motför vårt ekbord som är 100*180cm =)Till jul, kalas och dyl. kan vi lätt klämma in 13 pers. och om det behövs klämmer vi ihop oss lite till och får plats 14-16 stycken. Underbart, jag älskar att bjuda på middag och nu kan vi fira jul med de som vill komma utan problem. Jag är också sugen på att starta ngn. sorts adventstradition med pyssel/godistillverkning, glögg och fika och i år kanske kan bli startåret =)

Inga kommentarer: