söndag 1 augusti 2010

Augusti...

redan, det är min sista månad som föräldraledig sedan är det heltidsarbete som gäller. Det känns skittråkigt, men lite spännande också. Att byta arbetsplats kan bli en riktig hit och jag tycker att det känns så i mitt fall. Mina kollegor verkar vara roliga, spontana och engagerade så det blir nog riktigt bra. Jag ska på utbildning två heldagar den 10 & 11/8 så då får jag väl börja lära känna dem lite närmare. Jag har verkligen hållit jobbet på distans under ledigheten, knappt kollat mailen eller öppnat Förskoletidningen ens, men när man väl börjar jobba brukar man snabbt komma in i det.

W ska börja inskolas den 18:e och det ska också bli kul, det känns som det var länge sedan jag var förälder på en inskolning och nu är det ju ett nytt ställe även för oss. Efter det är det ju skolstart för storbarnen och sedan är det september -typ. I september fyller gubben jämt och det har jag inte ens börjat tänka på, men det löser sig säkert det också.

Skall packa färdigt till Piteå resenärerna nu, de drar vid 9-snåret imorgon.

Inga kommentarer: