söndag 10 oktober 2010

Helgen..

har ägnats åt kalasande, sista laddningen med fikafrämmen kommer vid 14-tiden idag. Leif och storbarnen är på stan och införskaffar innegympaskor och en ny liten blomlåda till framsidan åt mig, den gamla är så rostig och bucklig och ful. I övrigt smider vi planer. Hallmöbeln är byggd och färdig, det blev super. Ska införskaffa en långsmal spegel och limma fast på långsidan senare, när vi får oss till IKEA.

Nästa projekt är sovrummet. Vi ska göra oss av med skrivbordet och den stationära datorn som både är gammal, hänger sig och lever om så mycket att man blir galen. Där den står ska vi ställa W´s spjälis, då får jag tillbaka mitt sängbord och lättar att röra mig haha. Vi målade ju om i panik där när vi bytte rum för att slippa knallrosa. Nu ska tre väggar bli vita och så har jag hittat en skitsnygg svart/vit fondtapet. Vi fortsätter vårt svartvita tema som snart råder på hela övre planet -me like! Det var Leif som förde det hela på tal så det gäller att smida medan järnet är varmt. Ska surfa runt efter överkast, nya kuddfodral,gardiner och annat kul. Jag är ju lite halvrik nu när jag nästan har fyllt år...=)

Vad mysigt det ska bli, när vi blir av med en massa sladdar och teknikprylar som bara samlar damm. Dessutom får vi plats med byrån i sovrummet och då slipper vi ha den i matrummet (och då kan vi ju ha en julgran här uppe också, som jag velat).

Inga kommentarer: