onsdag 22 december 2010

Nu så...

har vi gjort bort den fasansfulla mathandlingen. Leif hade ett möte kl.9 så han lämnade mig och storbarnen på Coop vid kvart i nio. Vi tyckte att vi var ute så tidigt så det var nog ganska lugnt, tji fick vi. Jag är så glad att lilleman inte var med, de stora kan ju faktiskt läsa, väga och hjälpa till. Trots detta så tog det lååång tid och vagnen blev knökfull, vi fick stapla kassar på varandra...Men nu är det gjort. Jag har snott ihop min älskade Svanbergasill och Leilas chili- och limesill. Köttbullarna är rullade och ugnsstekta, jag kan nog provsmaka en nu =)

Skinkan ska griljeras ikväll och sedan är det Janssons och nubberöra kvar. Det får bli ikväll eller imorgon. Svärfar med fru kommer över med deras julklappar ikväll så då ska vi bjuda på lite godis, pepparkakor med ädelost o.dyl. så vi får se hur mycket ork som finns kvar efter det.

Det slank ner lite absolut sista klappar idag också (fördelen med självscanning, man kan gömma dem direkt), som ska paketeras. Sedan har Bokus paketet kommit och det är förstås i stan så Leif ska åka och hämta det till mig snart, det är ju en julklapp där i också...

Inga kommentarer: