onsdag 29 december 2010

Stackars Ebba

har drabbats av barnmigrän. Hon har haft ett anfall per dag tre dagar i sträck nu. Igår var vi på Vårdcentralen, men de flesta där är tyvärr latmaskar alt.klåpare i mina ögon - de gjorde inga undersökningar överhuvudtaget och de har tabbat sig flera ggr. med mina barn så idag tog Leif henne med sig till barnmottagningen. Läkaren där gjorde flera undersökningar för att utesluta allt annat men kom till samma diagnos.

Barnmigrän är tydligen ganska vanligt och migrän överhuvudtaget är visst vanligare hos barn än vuxna. Vi fick doseringsanvisningar på Alvedon + Ipren som vi ska ge henne om det återkommer för att det ska släppa fortare och det viktigaste enligt honom var att om hon skulle vakna på morgonen med huvudvärk då skulle vi åka in direkt. han trodde i alla fall att de inte skulle behöva träffas mer angående detta =).

Leif, Albin och Ebba ska på bio imorgon så jag måste färdigställa nyårsshoppinglistan så får de handla på hemvägen he he. Det blir små västerbottenspajer, Leilas potatisgratäng + ryggbiff och Leilas Dumlemousse med grädde och jordgubbar ...plus diverse tillbehör samt godis och liknande.

Jag har börjat smyga bort lite julgrejer nu, har dock lite gardinsfunderingar angående matrummet vi får se vad jag hittar på, ska kolla in på Jotex.se nu. Kanske slinker det ner lite nya handdukar oxå =)...

Inga kommentarer: