söndag 2 januari 2011

Det är mysigt...

när julsakerna kommer fram, men ganska skönt att ta bort dem också. Det allra mesta är bortstökat nu. De röda längderna i matrummet får hänga kvar tills de nya gardinerna kommit och utebelysningen får nog vara kvar till tjugondedag knut. Annars är det bortstökat.

Jag får nästan lite vårkänslor, nytt år, ny start, jag är sugen på att unna mig en tulpanbukett eller en fin blomma. Jag ska köpa några nya ljuslyktor att ha på elementskyddet i hallen, tänker mig vita, så de syns bättre mot tapeten. Vi ska på födelsedagsmiddag i dag så då passar det bra med ett besök på Blomsterlandet - de burkar ju ha en del fint och till lämplig kurs (gubben ska liks på Jula en sväng).

Är sugen på en riktigt låång promenad också men det får nog bli ikväll när lillskrutten somnat tror jag.

Inga kommentarer: