söndag 13 februari 2011

Dag 13 - En vanlig dag hemma hos mig...

Jag väljer att berätta om en helgdag då vardagarna går åt till jobb och då kvällarna inte skiljer sig så mycket åt mer än att vi är uppe lite längre...=)

Vi vaknar någonstans mellan kl. 7 - 8 ungefär. W brukar ligga och mojsa hos oss en stund och pillra med mitt hår. Sedan vaknar vanligen Ebba av vårt pratande. Vi byter W´s blöja, hämtar Norran och turas om att duscha och klä oss. vanligen bor jag i mina svarta velourbrallor och ett linne...

Behöver vi handla så åker vi och gör det på morgonen annars leker vi ute eller inne fram till lunch. Vi äter och sedan kanske W sover en timme max. Sedan leker vi, äter mellis och sedan är det lite olika. Vi kanske bakar, hälsar på någon, går ut igen, åker till stan eller något fram till middagen. Äter ännu en gång. Leker inne, kanske duschar barnen med olika grader av hjälpbehov innan W ska lägga sig. En av oss tar W den andra hjälper A & E med kvällsfika, läser bok, borstar tänder osv.

W dricker välling, borstar tänderna och gosar en stund innan han somnar.
Sedan brukar vi packa väskor, ta fram kläder och sådant innan vi slår oss till ro. Ofta glor jag på datorn en stund, plockar undan och Leif grejar lite innan vi slår oss ner i sängen och glor på TV alt. så läser jag ett tag om det bara är skit på TV tills det är sovdags..

Inga kommentarer: