tisdag 8 mars 2011

Lite av varje...

det känns som att våren är på G. jag vet att det kommer att komma bakslag men ändå. Asfalten har äntligen börjat spricka fram vilket betyder att vi snart kan hjälpa naturen på traven med att skyffla ut lite snö för extra snabb smältning på den solvarma asfalten =)

Jag fick lite fart när jag märkte hur blöta barnen på jobbet blev så nu har jag rotat fram Willes galonisar, galonvantar och ullvantar att ha i och det finns nu på förskolan. Stövlarna kom på posten idag,de är så fina. Nästan för fina för att ha stående på förskolan, måste försöka fynda ett par till, på tradera eller Klädbytardagen.

Jag börjar vara peppad för att lära W att sova i sin fina säng nu. Fick ett tips om att ställa in den till oss först men det blir lite för trångt att ha den där inne. Men det går ju att ha dörren öppen mellan vårt sovrum och hans. Däremot inser jag att han måste få en dörr ut mot hallen först. Annars kommer han att bli störd av toabesök, kompisar, om vi gör saker i matrummet osv. Leif har mätt lite och vi får lov att investera i en dörr + karm. Då kommer de två gamla dörrarna att se ännu skabbigare ut, men vi får väl byta ut några i taget.

En annan fördel som uppstår när han flyttar in i sitt rum är att vi får plats för en rejälare garderob till oss två. Just nu är våra kläder lite utspridda, framför allt mina kläder fast jag aldrig har något att ha på mig så har jag tydligen ganska många plagg.

Annars så har barnen sportlov och Leif har jour. Det innebär att W har fem timmar/dag på förskolan fast övriga är hemma. Därför skulle Leif, Albin och Ebba visst bowla på örjanshallen imorgon medan W är på Spoven. Det blir ju i alla fall kul för dem. Jag ska jobba, stängning har jag dessutom...=( Men jag njuter av vetskapen att när det blir påsk då har jag ledigt!

Inga kommentarer: