tisdag 15 mars 2011

Nu ni...=)

renoveringen av A´s rum fortskrider sakta men säkert. Leif målar taket vitt och tre av fyra väggar vita. Sedan väntar vi ju på garderoben. Men det mesta sker ju efter IKEA trippen, så bilder dröjer ett tag. Ni får kanske kika lite när vi drar igång tapetseringen. Tills dess får ni stå ut med en massa tjat om träning...

Jag är ju en gammal "löpare", nu pratar vi ca. 10 år sedan. Då sprang jag regelbundet och så var jag ju lite yngre förstås, men jag var ganska vältränad faktiskt. Viktmässigt har jag ju inte så mycket att klaga på men det borde gå att strama till de obefintliga magmusklerna till exempel. Jag har tagit före-blder men de tös jag faktiskt inte visa ännu, ni kanske får se dem om ett par veckor när jag förhoppningsvis kan visa upp en bild med betydligt bättre resultat också.

Tänker som så att om jag skriver in veckans plan här så måste jag ju hålla den =)
Måndag: 30 min promenad + 1h, 15 min ashtanga yoga

Tisdag: Intervallträning (12 min promenad, 6 min jogg, 3 min promenad, 7 min jogg, 3 min promenad, 6 min jogg, 3 min promenad) jag höll nästan på att dö, men det är bara peppande. Kör på ungefär så här två veckor, innan jag ökar löpningen o minskar promenaden gradvis om ni förstås..+ lite styrka

Onsdag: 45 min snabb promenad+styrka

Torsdag: Intervall

Fredag: Promenad

Lördag: Vila

Söndag: Intervall..

Olga Rönnbergs blogg är så peppande och full med tips för den som vill...

Rapport kommer om ett par veckor...

Inga kommentarer: