söndag 3 april 2011

Bara väntar och längtar...

efter att snön ska försvinna. Idag har det ju varit riktigt varmt och imorgon ska ju till och med solen skina. Nackdelen är att jag ska sitta i en konferenslokal på campus hela dagen så att jag inte kan utnyttja den stora fördelen med mitt yrke, nämligen att få vara ute mycket. Kursen slutar kl. 16 så då ska jag strosa in till stan en stund och gå i lite affärer, det är många roliga butiker jag inte besökt på länge så som Hemtrevnad, Hemtex, Indiska, Spets & Ting och kanske någon rolig blomsteraffär. Kanske jag till och med unnar mig något roligt till hemmet eller uteplatsen, vi får se. Jag längtar i alla fall efter att få gräva i rabatterna, ska lägga lite krut på den stora rabatten i år, och att få inreda uteplatsen.

Kl. 18 imorgon är det dags för nästa möte gällande den nya läroplanen, vi får väl se om jag blir klokare av det. Slutar alltså kl. 20 och är hemma lagom till halv nio ungefär. Sedan kan jag lifta med Leif på tisdag morgon då jag som tur är har kortdag, skönt! I morgon får vi veta om han får förlängt några dagar till *håll tummarna*.

Hängde bort de tjockaste täckbyxorna, vinterkängorna och ett par jackor, skönt med lite utrymme i hallen. Vi har kört vårkläder hela helgen och det verkar ju fortsätta vara fint väder. Hittade ett par jättefina fodrade Viking stövlar i gömmorna som Albin haft och som bör passa Ebba - det kändes bra,för dem hade jag glömt bort =)

Inga kommentarer: