fredag 6 maj 2011

VAB...

vet inte om jag törs skriva det, men det verkar vara ngt. snabbt övergående de stora barnen drabbats av. Båda är på benen, Albin äter hyfsat, Ebba som en mygga ungefär- men hon sitter just nu och degar vid köksbordet med femhundrasjuttiotvå olika Playdoh - maskiner. Jag har ställt kravet att vi ska städa bort allt och antagligen behövs det en dammsugning under bordet innan jag ska hämta Wille från förskolan...

I övrigt har jag inte gjort ett skit idag, surfat runt på olika sidor och velat mellan var jag ska beställa det som behöver kompletteras i barnens garderober. Jag hinner ju aldrig gå på stan. Började på polarn o pyret men det skulle landa på mååånga tusenlappar...gulp!Jag lade ner det och kikade på Lindex, hittade en del, men nä, jag köper lätt för mycket om det är billigt, det är ju inte heller så givande. Jag avvaktar lite, funderar på saken till ikväll. Jag ska ha meandi party om en dryg vecka. Köper väl lite då och så får vi sedan vad som är kvar. Inte för att det är speciellt billigt där heller, men kvalitet kanske betalar sig. Det mesta akuta är väl sockar och ngn. tunn långärmad till Wille - nu när hann bytt storlek, ngn. kjol och några t-shirts till Ebba. Det är ju lite födelsedagar på gång också så lite får jag nog tänka till innan jag handlar.

Albin blir snart elva. Han ska få en keps, en t-shirt och en skitsnygg huvtröja. Sedan önskar han sig ett X-Boxspel och pengar + att vi tänkt köpa ett pesentkort på Game till honom.

Wille önskar sig en cykel (farfar har fixat en trehjuling) en postbil och en buss. Jag har ingen aning om det finns postbilar, hoppas det.

Inga kommentarer: