fredag 1 juli 2011

Amen alltså,

sitter och kollar in Ö-viks utbud : Paradis badet, Knasiga Kojans lekland och Oskarsgallerian (som dessutom har en Village butik, en annan av mina favoritaffärer) och leksaksaffärer förstås (barnen har mååånga hundralappar sparade) : vi klarar oss lätt om det skulle regna. Eller paradisbadet måste vi ju besöka hur som helst, regn eller inte, Wille har nog aldrig badat i ett badhus, Vitbergsbadet är det enda han provat på förutom hemma.

På campingen bor vi nästan granne med en djurhage med en massa lagom spännande djur : marsvin, kaniner, hund, hönor, tuppen kung oskar m.m. Sedan finns det ju havsbad, pooler, lekparker, restaurang som lägligt nog hade tacobuffé på onsdagskvällen, jag räknar med att även W ska orka vara vaken och äta middag vid 18-19-tiden. Rubbning av dygnsrytm hör ju till =). Jag är faktiskt nöjd med att det blev som det blev även om jag borde packa istället för att skriva shoppinglistor.

En annan bra sak är att Village faktiskt har lagom stora bokstäver i metall som håller forever, för billig peng som lätt sprayas svarta och då kan vi byta ut de gamla fasadbokstäverna i trä som sitter uppe nu. Sedan har jag spanat in allt möjligt jag vill köpa om det finns: duktyngder i form av sillar, servettställ med spetskant, kökshanddukar, snygga brickor, väggkrok till min snygga utelykta, en "hjärtslag" vägghängare i svart så vi slipper ha väskor fulla hallgolvet när skolan börjar om, snygga väggdekaler osv. Tur de har bra priser.

Ebba vill shoppa skor och kläder. Hmm, flickan har just nu i hallen och vid bakdörren sammanlagt 2 par Foppa (ett par ärvda från Albin), svarta tygskor, 2 par gympaskor, ett par vita Nike, ett par rosaglittriga basketkängor, ett par blommiga ballerinaskor, ett par denimfärgade skor med liten kilklack och två par finskor i sin garderob. Hon kommer att bli dyr i drift i tonåren...

Vid en snabb första anblick i hallen kan man tro att vi har typ. sju barn. Nåja, jag får styra henne lite till det jag tycker behövs. Däremot är det ganska skönt att hon inte är lika mycket för leksaker längre för det har hon också så det räcker. Det är Pet shops, Barbie, Polly pocket osv.

Nu ska hon faktiskt följa svärfars fru på loppis nästa helg och sälja av en del och tjäna sig lite pengar. Det kan behövas efter semestern.

Och mamman ska faktiskt försöka hitta en svart huvtröja, en skön, tunn, svart kofta en ny bättre väska med axelrem och bärhandtag och absolut INTE svart foder, man hittar ju inget(den jag har nu har dessutom för lite fack och är alldeles för djup) och kanske ett armbandsur. Egentligen skulle jag vilja ha vindbyxor, vindjacka och ngn. sorts pulsklocka med tidur också. Vi får se vad jag hittar. Mina löparskor är förresten supersköna men den där löpträningen får tyvärr vänta till på fredag när vi kommit hem och då lär den behövas efter all glass, grillning, godis och kanske ett par glas vin.

Det känns också bra , det skulle vara värre att sätta igång, komma igång och så blir det stopp mitt i innan man nått fram, då kan det bli svårt att komma igång igen.

Nä, bäst att göra lite nytta. Det blir sjukt mycket packning för bara några dagar när man dessutom ska ha sänglinne, handdukar, toapapper, kaffe, kaffefilter, välling, flaskor, kläder för alla väder till fem personer och så vill jag ju att allt ska matcha hyfsat - typ. 4 resväskor, en full Ikea kasse, kamera + filmkamera, en kylbag,badpåsar, en sittvagn, blöjor, grillkol, en liten grill (som vi turligt nog fått låna - cementringen blir svårpackad - grillat nästan varje kväll är ju ett måste - och egentligen ska det vara camping ska det vara flintastek). Det blir svårast med mina kläder för jag har ju typ inget att ta på mig men ändå proppat i garderoben =)

Inga kommentarer: