måndag 1 augusti 2011

Skräp bortkört...

underbart. Det som återstår nu är två gigantiska pallbockar som agerat byggställning. Dessa ska sågas sönder och eldas upp, men det får bli en annan dag. Jag får alltid lite panik när L har hyrt släp för att åka på tippen. Helst skulle jag vilja hinna gå igenom alla skåp och förråd + rensa allt ogräs och skicka med det också men just nu har det varit väldigt mycket L jobbar och jag passar barn. Nåja, ogräset finns kvar till en annan dag =). Jag ska gå ut och ta en bild på huset ikväll så ska ni få se imorgon men jag kan visa en förebild redan nu...



I övrigt så har jag fyndat en vit zinkhink på Ica Maxi idag, perfekt för att ha en riktig levande mindre gran i till jul. I matrummet har jag tänkt mig den och så ska barnen få klä den med sina kärleksfullt gjorda pynt för den stora vill egomamman ha för sig själv. I år är jag så sugen på vitt och frostat pynt (fast jag har bara rött) hmm...vi får se. Ännu ett tecken jag vet (I´m a freak), men jag är sådan.

Förresten så funderar jag på om det finns typ. antracitgrå vattenslang att köpa någonstans? Den vi har nu är orange och knallgul - inte mycket snygg. Jag gillar ju stilrent även om det kan tyckas tjollrigt fast L påstår att det ska finnas men han minns inte vart.

Det nya projektet är att hitta lämpliga downlights, helst LED annars lågenergi att fälla in i underspikningen på långsidorna. Tips mottages gärna...

Inga kommentarer: