måndag 26 december 2011

Detta hus är ju som ni märkt...

under ständig uppdatering och förbättring. Det är ju ingen jättevilla så man måste tänka till lite och vara lite smart. Något som IKEA också är bra på. Jag har ju länge velat ha en skänk el. dyl i matrummet. För extra förvaring av sådant som nu är intryckt i ngt. annat överfullt skåp. Vi har ju ekmöbler i matrummet vilket gjort att vi stirrat oss blinda på enbart ekmöbler och då bara hittat svindyra alt. gigantiska kolosser tills jag surfade in på Styleroom och sökte på BESTÅ som en av IKEAS möbelserier heter. Där hittade jag ett sjukt snyggt album på ett matrum/vardagsrum exakt i min (vår) smak. Varenda pinal skulle passa hos oss och vissa saker hade vi lika också.

Jag hämtade min kära L och visade bilderna och han höll med. Vi mätte och klurade lite innan vi bestämde oss. Han är ju som tur är lite mer eftertänksam och jag mera impulsiv men vi var helt överens den här gången. Så nu åker de 2 BILLY hyllorna i ek med dörrar till ut på Blocket. Som tur är så brukar IKEA möbler sälja bra och fort, så jag hoppas på det annars får de stå i hallen nere så länge. Hm det kanske blir ganska bra förresten ska rådfråga gubben. Ha ha.

De är fulla med böcker och DVD´s så det blir skittrist att plocka ur allt ur dem men det hör till. Istället för dessa så kommer det upp två 120 breda och 60 höga väggskåp på hyllväggen och på kortväggen under väggordet. Vi valde de som endast är 20cm djupa så de stjäl ju knappt något utrymme men ger ändå mycket förvaring. Upp från golvet = lättstädat - härligt! Vi valde vita stommar och svartbruna dörrar (precis som på Styleroom) och jag vet ju att det blir skitsnyggt. Eventuellt bygger vi på med ett skåp till där hyllorna stått sedan vi får se. Gillar möjligheten att välja och komplettera efter behov och att priset på både stommar och dörrar var nedsatt gjorde ju inte ont heller. Snygga överskåp med vitrindörrar finns också. Jag kan inte visa någon bild förrän de kommit upp (vill inte stjäla privatpersoners bilder) men det kommer att bli bra och smälta in mer med köket och hallen och sovrummet osv...

Och jag får plats med väsentligheter i matrummet så som ljus, servetter, fin bestick,tillbringare, glas osv...

Inga kommentarer: