måndag 26 december 2011

Nu har lugnet lagt sig...

julaftonen var mysig. Vi firade tillsammans med mina föräldrar och min lillebror. Helt lagom många enligt min åsikt. Åt gott, öppnade klappar, åt godsaker och tittade på TV resten av kvällen. Wille blev lyrisk över varje sak han öppnade och ville att vi skulle hjälpa honom ta ut sakerna ur kartongen så han kunde leka direkt. Så det tog låång tid innan han öppnat allt =). Men det gjorde ju inget för då hann man verkligen med att se vad han fick och av vem. Men varför måste allt vara i en låda med 73 sådana där plastband fastvirade runt saken i lådan. det blev groteska mängder skräp så garaget ser fruktansvärt ut just nu.

Alla barn blev i alla fall nöjda och glada men vad de fick kan jag inte räkna upp här det skulle bli sjukt tråkig läsning. Men alla fick saker från önskelistan och sådant som givaren själv klurat ut vilket jag nästan tycker är roligast - att få något man vill ha/behöver men inte tänkt på själv.

Själv fick jag 2 nya stekpannor, 4 Iittala essence rödvinsglas (så nu har jag 8 st), en svart onepiece och ja, den är sjukt skön, böcker (Mia Skäringers "Avig Maria" och 2 st Anna Jansson deckare), presentkort på Bibo, godis, kaffe och så fick jag och L pengar gemensamt + en massa underbara egentillverkade julklappar från barnen.

Kameran har jag lagt på något smart ställe där nere och jag orkar inte leta den just nu men det kommer lite bilder från dagen ...

Juldagen ägnades åt att bära ut lådor i garaget, ställa iordning barnens saker, montera diverse playmogrejer och liknande, äta rester osv...

Inga kommentarer: