söndag 18 mars 2012

Helgen har innehållit

en hel del hostande hos den minsta. Albin har friserats och ekiperats med ny vårjacka och nya svarta gympaskor. Jag är säker på att han inte vill vara på bild här på bloggen men det skulle ha varit så talande med en före och efterbild. Jag tror han är rätt nöjd själv också fast jag fick driva på det hela. Nu ser han ut som en 15åring istället för en snart 12åring =). Ebbas presenter är också avklarade. Hon kommer att få ett Wiispel som heter typ. SING med 2 mikrofoner, ett silverhalsband med matchande örhängen, en Top Model målarbok + pennor med hud- & hårfärger och en till pysselbok där det följde med ritmallar för frisyrer,ögon m.m Sedan letade vi ju cykel på div. affärer men 4000:- kändes lite väl saftigt speciellt med tanke på att vi handlat en del innan. Fast en större cykel måste hon ju ha och så hade vi sådan flyt att vi fyndade på Blocket! En lila Sjösala cykel i fiint skick för halva priset står nu gömd i farfars garage i väntan på att få en rosett runt sadeln eller något. Det blir kanon. För övrigt hostas det en hel del fortfarande. Det blir en dag till med VAB imorgon sedan är det nog dags att bege sig till jobbet och hoppas att W orkar med förskolan. Han är ju inte jätteslut längre utan mer väldigt hostig. Jag tycker det är skitsvårt att avgöra när de är nog friska. Det kan ju ha med mitt yrke att göra iofs. Feberfri är ju en självklarhet och minst 48-timmarsregeln vid kräksjuka är ju också enkelt. Jag vet ju när jag själv tycker att barn borde ha fått vara hemma och jag vill absolut inte att personalen på W´s förskola ska tycka att jag är en sådan som skickar slitna barn till förskolan bara för att få jobba. Just därför överdriver jag nog åt andra hållet, fast hosta kan ju hålla i sig hur länge som helst å andra sidan - det går inte att vänta tills de är hundraprocent hostfria alltid. Nä, nu är det färdigsvamlat om detta. Vi tar i alla fall det säkra före det osäkra och myser på imorgon och så får han en 4-dagars vecka om allt går enligt planen..

Inga kommentarer: