onsdag 28 mars 2012

Hm, vad har hänt sen sist egentligen? Det känns som att jag mest har varit på jobbet. Dagens stängning resulterade i nästan en timmes mertid då tiden som stod på schemat inte stämde. Det var väl inget större problem, sådant händer, men med det nya schemat så blev det ju en arbetsdag på 12 timmar drygt - urk! Sedan har vi ju en inplanerad fortbildning imorgon kväll också och då är jag nog inte hemma förrän kl. 22 =(. Som tur är har jag öppningsfredag - fast då ska L på hockey med jobbet så då ses vi knappt heller, jag lär ju slockna tidigt och sova som en gris på fredag kväll så vi nöter knappast ut varandra den här veckan heller... Nåja, snön smälter, solen värmer och snart är det påsklov =) och jag har beställt lite roliga böcker till barnen. Jag har rensat ut en del "bebis" böcker från Willes rum. Han kan ju höra hur många böcker som helst och hur långa som helst och en av favoriterna är Alfons. Adlibris har nu x-tra pris på Alfonsböcker för han fyller visst 40 år (Alfons alltså). Så det blev 4 stycken Alfonsböcker som han inte har sedan tidigare, Emma Adbåges "Lenis Olle", Ebba fick 2 böcker (från samma serie) av Emil Carlsson & Albin en bok av John Stephens. Jag minns inte titlarna just nu och de står inte helt utskrivna i orderbekräftelsen men storbarnen får spännande böcker =). Ett roligare inlägg kommer väl under helgen kanske om jag inte kommer på något kul att skriva om innan dess.

Inga kommentarer: