söndag 6 maj 2012

det här fina påslakansetet beställde jag med min mamma när de var till IKEA. Det finns ett jättefint mörkblått m.ugglor på också men de ville hon ge till W i födelsedagspresent. Själv är jag sugen på att köpa ett MUMIN bäddset till honom när han fyller år men vi får se. Vi är i alla fall klara med Albins presenter och det känns bra. Jag gjorde en gigantisk beställning från Stadium (gula chinos, mörklila chinos, svarta mysbyxor, svart nike t-shirt, rutiga shorts, grå munkjacka, grå ziptröja m. blå ärmar) det är i alla fall ett par ombyten, sedan ska ha få en bok och en ny cykel och sedan var pengarna slut. Tur vi får lön mellan hans och Willes födelsedag =).

Igår var det ju uselt väder så det blev just ingenting gjort, lite småpyssel inne bara. Idag har vi fyllt på med jord och sått gräs på de två ställen där vi tänkt så - skönt att ha det gjort tidigt på säsongen. Jag har rensat lite till i rabatterna och L har krattat klart, resten tar vi med gräsklipparen. Vi har lagt markduk och täckbark runt buskarna som vi flyttat och kollat runt lite på Trädgården i Ursviken. Jag har hittills inte hittat ngt träd som känns klockrent utan det blir nog en snygg buske som blir lite stor istället. Rydlinge ska få sig ett besök nästa helg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint påslakanset! Det ska jag nog handla till min W också, han ska få byta till storsäng snart! (han hatar växasängen..)

Pass4Sure sa...

Great blog, i really enjoyed to read this. and really great tips and advice.and your picture is awesome amazing blog post.thanks for sharing this post.

Johanna sa...

Jessica: Visst är det =) Fint alltså. Storsäng till storkille det låter perfekt. W´s säng är ju i det smalaste laget när man ligger och läser men vi får väl trängas ett tag till, skulle vilja ha en säng med förvaring under...