måndag 25 juni 2012

Arbetskläder..

äntligen händer det saker på den fronten. Det är faktiskt helt sinnessjukt att så många tvingats lägga så mycket pengar på att köpa vinterkläder och skor för att inte frysa ihjäl medan de sköter sitt jobb. Typiskt kvinnodominerade yrken =(. Men nu är jag lite glad för vi ska få både byxor och jacka att använda på jobbet, dessa plagg har jag varit och provat idag. Underbart att man kunde prova var som helst också, jag provade här i Ske-hamn, gubbarna som skötte det hela hade alla Skellefteå Kommuns anställda med på diverse listor. Troligen kommer jag inte att kunna ha varken jackan eller byxorna den här vintern men det gör inget, jag kan skämma ut mig i Leifs jacka och mina gamla täckbyxor med hängslen som inte kommer att gå stänga i midjan. Det rör sig ändå om typ en månad max - om ens det. Nu skulle vi bara behöva rejäla skor också.

Inga kommentarer: