söndag 10 juni 2012

Som ni kanske minns...

så hade vi ju tidigare en hemmabyggd sänggavel i det lilla lilla sovrummet. Tanken är ju att vi så småningom när den kommande bebisen har blivit större och ska få eget rum, ska flytta tillbaka in dit och bebisen får ensamt förfogande över det rum vi bor i nu. På så vis får alla sitt eget krypin, den enda egentliga anledningen till att vi överhuvudtaget bytte nu är ju för att få plats med en spjälsäng intill vår säng. Jag har faktiskt funderat på om vi ska investera i en ny säng med avtagbar långsida som man kan ställa tätt intill vuxensängen när bebisen blivit större och tyngre - för att spara ryggen. Vi får spana lite när vi åker till IKEA.

Men i alla fall så har L byggt ett skötbord till mig av den gamla sänggaveln. Det ska dit en toppskiva förstås och mer vitfärg men ni kan ju se hur det ser ut just nu och så visar jag en ny bild sedan när det är färdigt och jag har lyckats bestämma mig för vilken skötbädd jag vill ha. Skötbordet ska i alla fall stå med breda sidan mot den vuxne. Det är medvetet och tänkt för att man ska få plats med rena kläder, tvättlappar osv. på sidan. När vi tröttnat på möbeln sedan har den knappt kostat oss ngt och då kan vi med gott samvete slå sönder den och slänga bort den =)



från brädhög till att man åtminstone kan ana vad det ska bli =) Toppskivan blir en hel skiva och på hyllplanet blir det lite förvaringskorgar av ngt slag...

Inga kommentarer: