lördag 14 juli 2012

Läskigt

när L drar iväg på ilfart och man efter en liten stund hör sirenerna närma sig. Oftast rör det sig om automatlarm från Rönnskärsverken och då hörs inte sirenerna hem till oss och jag oroar mig inte speciellt. Men när man hör dem svischa omkring i närheten är det otäckt tills man fått ngn form av uppdatering. Den här gången var A ute med en kompis och då hinner man ju tänka att nu är det han som är påkörd eller att ngn anhörig har krockat eller så. Men jag kan andas ut den här gången också.

För övrigt är jag sjukt sugen på en ny vaxduk till matrummet. Den gamla har flyttat ut och det är väl mest W som misshandlar bordet men nu kommer det ju en till buse så då kanske det är läge ändå. Jag hade hittat en skitfin ljus vaxduk, men dels finns det för lite kvar av den och dels blev jag varnad för tomatbaserade maträtter och ljus vaxduk så det får bli den här istället.

Vaxduken "Sigvard" i den mörka varianten av det klassiska Virr Varr mönstret.

Bild och vaxduk från Designonline

Inga kommentarer: