onsdag 11 juli 2012

Shoppinglistan..

Den här har jag kopierat från nätet. Jag har tagit bort massor och vissa saker har vi men jag har inte kryssat för dem för att vi ev. ska uppdatera till nyare modell. Babyvakt t.ex. vi har en som funkar men den ena delen är sprucken och så tar det hundra år att ladda upp föräldradelen om man vill göra ngt ute och bära den med sig. Barnmatstolen behövs ju inte heller på länge fast jag känner ju att det vore bra att köpa den medan vi har två fulla löner istället för när jag går på FP. På ngt. vis känner jag att jag ställer högre och högre krav på saker och ting också. Jag vill gärna att sakerna är lite snygga också ha ha. Jag trodde nog att jag skulle vara mindre brydd med tanke på att det är sista barnet och så men istället så blev det tvärtom =). Det dyraste vi har kvar är babyskyddet, matstol + vagnstillbehören så om vi köper ngn sak/månad så hinner vi i god tid utan att bli ruinerade.

(X)Skötbord
(X)skötbädd
(X)Frotté handukar
(X)Blöjhink
Blöjpåsar
Förvaringslådor
Inotyol
Våtservetter
Tvättlappar
Blöjor
Babytvål
Babyolja
Babytops
Koksaltslösning
Barnalvedon
Trubbig nagelsax
Kam och borste
Feber termometer
Snorsug
Tandborste
(X)Mobil att titta på
Kräm mot skorv

BADA
Badbalja
2 Badcape
Badleksak

MATA
Nappflaskor
Dinappar
Amningsnapp
Bröstvårtskräm
(X)Amningsbh
Bhinlägg
Flaskborste
Bröstvärmare
Flaskställ
(X)Kräkshandukar
2 Nappar
Nappbox
(X)Nappband
Mjukmatsked
(X)haklappar

SOVA
(X)Spjälsäng
(X)Madrass
(X)Spjälskydd
(X)Plastad frotté
(X)Kudde
(X)Täcke
(X)Dra på underlakan
(X)Påslakan
(X)Örngott
Vyssanlullgungtassar (?)
(X)Gallerfilt
(X)Bomullsfilt
(X)Musikmobil
Babymonitor

ÅKA BIL
Babyskydd + bas

ÅKA VAGN
(X)Barnvagn
Regnskydd
Insektsnät
(X)Skötväska med skötunderlägg
kudde
täcke
(X)lakan
(X)påslakan
(X)örngott
fårskinn
(X)åkpåse
nätkasse/nylonkasse
(X)Vagnmobil
Ståbräda
Reflexer till hjulen
Reflex
ÖVRIGT

Bärsele/Bärsjal
(X)Babysitter
(X)Snutte trasa
(X)Första boken om mig
(X)låda till bebis leksaker
(X)byrå till bebiskläder
tvättmedel för bebisens känsliga hy
barnmatstol
dyna till barnmatstol
mat i frysen till övrig familj









Inga kommentarer: