onsdag 18 juli 2012

Idag har vi hunnit med massor. Vi har besökt Alhemslekparken. L har kört två lass på tippen och nu har vi ungefär ett lass kvar. Vi har gått igenom nästintill alla lådor i garaget och då fyndade jag barnvagnstäcket + kudden och det nya "fårskinnet" som vi köpte till Wille. Jag hade helt ärligt glömt bort att vi hade de sakerna då W ju inte var speciellt förtjust varken i att sova eller åka vagn när han var baby. Jag hoppas ju att den här bebisen blir lite mer förtjust i sin vagn så jag kan gå promenader med vagnen de dagar W är på sin förskola och det inte är isande kallt förstås. Jag har ju bara fött barn på vår och sommar så en vinterbebis blir en ny erfarenhet - jag hoppas jag kan sansa mig så jag inte klär ihjäl det lilla livet =).

Förutom vagnstäcket, kudden och fårskinnet så har jag gjort stora affärer idag och kan bocka av ännu fler punkter på shoppinglistan. Nämligen...

en vit tripp trapp stol + babyinsats

 och en sådan här dyna...

Jag hamnade på en blogg igår kväll när jag våndades och den blivande mamman var sju resor värre än mig i förberedelser så då tänkte jag att va fan varför inte. Det är ju jag som bestämmer och ingen annan. Det lönar sig att köpa kvalitet  för det första och detta barn kanske kommer att använda stolen i flera flera år efter att vi tagit bort bygeln. Däremot skippade vi den där newborn insatsen, dels kostade den 1000 spänn och dels så kan ju bebisen ligga på golvet nedanför min plats eller i babysittern.  Sedan är det ju som sagt bäst att handla medan vi har råd. Ska göra en uppdaterad lista med bara det som saknas istället, så slipper jag ju läsa mig igenom 2 sidor text varje gång jag ska göra bort ett inköp =)

Inga kommentarer: