tisdag 18 september 2012

Diverse...


hade ju tid på spec-mvc idag för TUL. Jag hade aldrig träffat läkaren förut men hon var väldigt gullig, proffsig och förstående. Förklarade allt och berättade massor om att vänta och föda tvillingar, div. krämpor osv. Samtalet resulterade i en sjukskrivning och jag känner en otrolig lättnad över det. Det är faktiskt första gången i mitt liv som jag är sjukskriven en lång period. med tanke på att jag sover som en kratta, är andfådd mest hela tiden, sammandragningar då och då samt har 3 barn till och ett arbete som kräver mycket rörelse, upp- & nerstigningar, lyft m.m så är det nog välbehövligt. Nu ska jag alltså vila lagom, tvätta små små kläder, handla hem det sista och ruva på mina små gossar...
 
Idag såg även jag pung & snopp på båda små sprattelgubbarna. Det var sjukt mysigt fast jag höll på att tuppa av en gång av trycket mot kroppspulsådern så jag fick ligga på snedden resten av undersökningen. Ha ha..Allt såg fint ut och de växer på bra. Nästa tid är om 2 veckor och då har jag mer exakt vikt att tillkännage. Databeräkningsprogrammet utgår från 24+0 & jag är i 23+6 idag. Hennes ungefärliga uppskattning är 600 resp. 700 g. Tvåan är den större och ligger i tvärläge. Ettan dvs. den närmast utgången =) är aningen mindre. Nu när saker och ting är 100% säkra var jag ju tvungen att ila genom stan i väntan på bussen.
 
 
 
 fina storebror W fick 2 underbara Alfons t-shirts. Gissar att monstret blir favvon...
Med div. kuponger betalade jag 233:- för 2 newbiebody´s, 2 par newbiebyxor m. fot och 2 söta, supermjuka apsnuttar från Kappahl. Magbild får ni ikväll när E kan fota...

Inga kommentarer: