onsdag 26 september 2012

Snart tvåsiffrigt...

och nu syftar jag på babytickern till högern. Det går rätt snabbt ändå. Sjukt snabbt när man tänker efter. Snart är hjärtegrynen här. Nu har jag förresten en ny namnidé, ska bara smaka på kombinationen lite först.

i badrummet är nu tätskiktet på plats i alla vinklar och vrår. Eventuellt kanske plattsättaren skulle hinna börja i veckan, annars åker allt kakel och klinker upp nästa vecka. Det är ju inte såå långt kvar tills dess. Kanske vi skulle få tummen ur och beställa hem toaletten åtminstone. L har ju koll på saker och ting och tydligen ska vi ha en IFÖ toalettstol som är ett par hundralappar billigare på bygghemma.se. Med fri frakt och hemkörning så är det ju värt.

Som ansvarig för piffet har jag beslutat att vi ska införskaffa klargröna ljuslyktor och handdukar samt röda inför den kommande högtiden + lite annat smått och gott förstås. Jag håller er uppdaterade allt eftersom arbetet fortskrider...

Laddar för att börja stora matlådetillverkningen snart också. Jag väntar tills renoveringen är klar och bortstädad, sedan tänker jag mig åtminstone tre rätter/vecka i monsterlass - så det räcker till den dagens middag och typ. 3 stoora folieformar (för hela familjen). Varmluftsugnen ska få jobba. Jag tänker mig: lasagne, köttgryta, biffar, ngn. soppa, olika matpajer, kycklinggryta och diverse gratänger. Jag kan ju sitta ner en stor del av tiden - skit samma om det tar lite längre tid. Sätter jag igång direkt på morgonen hinner jag ju vila ett tag innan barnen kommer hem också...

Inga kommentarer: