onsdag 3 oktober 2012

Mer jul...

blev peppad av Jessicas julklappshandlande så nu har jag beställt lite mer klappar. Väntar egentligen in en speciell adventskalender till W, men jag har lagt en bevakning på den så när den kommer beställer jag den i alla fall - det slinker säkert ner lite fler saker också då. Julklappsstatusen är nu så här:

W: * Svart spidermantröja,* playmobillåda med riddare & hästar, *playmobilpresentset m. mjukt svärd, mjuk sköld, några gubbar, div. tillbehör och en enklare riddarborg, *Lego DUPLO polisstation.

E: *Skrivbordslampa, *bok, *Monster High Barbie (väldigt viktigt att det var hon som såg ut som en tiger så den blev det,* Lego Friends Campingäventyr,

A: * Super Mario tröja , * DVD-film - när det gäller A vet vi däremot ganska exakt vad vi ska köpa bl.a en mobiltelefon, points till x-box live, ett nytt skin till x-boxet o.dyl - i princip allt finns på nätet, däremot har L bäst koll vilka sidor som är billigast så han får ordna det.

Jag har även köpt varsin "Vinterkul" till A & E med div. korsord & pyssel som de får på julaftonsmorgonen. Egentligen ligger vi rätt bra till alltså. Ska komplettera med att klicka hem alla A´s grejer + ett Nintendo DS & ett spel till E. W skulle jag vilja ge en Playmopolisbil men de var slut just nu - de finns förhoppningsvis när kalendern kommit in.

Varsin omgång finkläder ska de också få fast det blir nog redan till julavslutningen i kyrkan, A vill ha en skjorta+byxor & E säkert en klänning + strumpbyxor, W har nog redan en skjorta han kan ha tror jag. De finkläderna får sedan hänga med på alla jul- & nyårsfestligheter. Det har dock inte kommit ut så mycket sådana finkläder i butikerna ännu, lagom till nästa TUL kanske. Då har jag säkert hunnit få ihop lite rabattkuponger också ha ha.

Vår målsättning är att de ska få för ungefär lika mycket pengar (kanske W får för lite mindre i slutänden men å andra sidan bryr han sig inte heller) även om de större barnen generellt får dyrare grejer men aningen färre.

De har ju också morföräldrar + farföräldrar x2 som vill köpa till dem. Då är det lätt att önska t.ex. ett till DS-spel till E el. ett X-BOX spel till A från dem. Eller sådant som pjäxor & skridskor som man vet behövs på skolidrotten efter jul. Jag måste nog kolla upp vad vi har för storlekar på den fronten. Mina föräldrar köper nästan alltid underkläder, strumpor och pyjamasar till dem och de brukar tycka om att krypa in i en ren, ny pyjamas på julaftonskvällen =). Ett par fårskinnstofflor vill Ebba också ha kom jag på.

Hm, nu är det färdigsvamlat på den här fronten, vi är i alla fall på god väg. Det känns skönt, ska börja slå in klapparna snart också. Jag måste rota i omslagspappershögen och se om jag hittar ngt som går att använda, annars får jag lov att skriva upp det på handlingslistan så jag kommer ihåg det nästa storhandling. Jag ska lägga mig i badet en stund nu och kanske läsa en jultidning moahaha...

Inga kommentarer: