måndag 22 oktober 2012

TUL...

idag vecka 29 (28+5) har jag sett de små miraklen igen, Tvilling 1 vägde 1289g och Tvilling 2 vägde 1449g. De följer sina tillväxtkurvor fint, 1an ligger liite under medel och 2an liite över medel. De har vänt sig och ligger nu med huvudet neråt båda 2 =). De verkar smarta. Möjligheten finns ju att de vänder sig igen men som läkaren sa så blir det ju trängre för varje dag nu.

Vi pratade lite förlossning då jag ju har en del funderingar kring det och det känns lite bättre nu. Jag är mest glad för att jag verkar slippa snitt. efter en vanlig förlossning så är du ju förvisso öm på ett visst ställe ngn dag men du kan ju vara uppe och gå och bära på bebisarna osv. Du blir ju mer "handikappad" & smärtpåverkad efter ett snitt. Det är ju som hon sade bara ett öppningsskede, ett värkarbete men två utdrivningsskeden - sedan är bebisarna här. Rummet är inte fullt med folk hela tiden utan först när man är öppen kommer de extra in. Då håller en barnmorska tydligen i 2an lite för att han inte ska lägga sig på tvärsan när han får massor med plats helt plötsligt, för de brukar vara lite svåra att vända på när de får för mkt plats också. Extra mycket stöd och extra mycket pepp garanterade hon mig och jag vet ju att de som jobbar på förlossningen är riktiga pärlor.

Nåväl, det blir spännande det här. Köpte ett varselgult regnskydd till dubbelvagnen idag så då är det ur världen också. Det känns bra att synas ordentligt i mörkret. Tre veckor till är det minsta bebisarna måste stanna inne för då kommer bilbarnstolarna in i butiken och det borde ju gå vägen. Efter det så är vi redo, då är allt som är nödvändigt på plats =)

Inga kommentarer: