torsdag 22 november 2012

Barnstolar...

Jag har velat lite fram och tillbaka angående vilka stolar vi ska ha till tvillingarna när de ska börja sitta med vid bordet. Vi har ju en vit Tripp Trapp utrustad med både bygelset och dyna, men att köpa en till fullt utrustad kändes ju ohyggligt dyrt sedan med mammapengen bara. Vi är ju iofs två vuxna och L tjänar ju bra men han ska ju i sin tur betala av på en bil om vi hittar en ngn gång. Den vi fallit för blev ju såld tyvärr.

Efter samråd med diverse tvilling- & trillingmammor på ett facebookforum har vi beslutat att köpa 2 st ANTILOP barnstolar från IKEA.
och även varsin stöddyna till. Fördelen med dessa är dels att man kan stapla dem på varandra och spara plats om man tar bort brickan. De är lätta om man behöver bära dem mellan matrum och altan t.ex. Man kan rengöra dem med diskmedel och en svamp i duschen - enkelt. Hacka och slamra i bordet fasen leder till misshandlad bricka men inte misshandlat bord och så är det ju en kant på brickan som stoppar upp om de spiller ut sitt vatten eller så. Nästintill alla de jag rådgjort med har använt dessa stolar upp till ca. 2 år sedan har de bytt till Tripp Trapp - fast utan bygel och dyl.

Nu har jag så tur att min mor snart ska på IKEA (troligen, annars går stolarna på postporto dvs. 95kr) så då beställer jag två sådana med henne. Dynan & bygelsetet jag köpt till tripp trappen kränger jag nu på en köp,byt & sälj sida. Tripp trapp stolen behåller vi, jag ska se om inte Wille vill sitta på den så länge. Han kommer ju bättre upp till bordet då och när tvillingarna vuxit till sig köper vi en till tripp trapp - då spelar det ingen roll om den är ny eller begagnad för det nyaste bygelsetet behöver ju inte passa på den då utan bara stolen behövs. Det känns som att det blir det allra bästa ..

Inga kommentarer: