söndag 25 november 2012

Smått och gott...

har fixats under helgen. gardiner och belysning är utbytt, även om det räknas som tjuvstart.Saker och ting går ju verkligen i ett helt annat tempo numera, typ - ta ner de gamla gardinerna, vila, stryk de nya, vila, torka av fönsterbrädor och duscha krukväxter, vila. Ja, så det är nog lika bra att vara ute i tid. Vi anser oss också vara klara med klapparna nu även om 3 saker inte anlänt ännu så är de betalade och på väg - skönt! Jag ska handla ngt till Leif imorgon också.

Idag gjorde vi en sådan där Solbacken runda då vi gick ett varv på de flesta butikerna. Det här survädret gör ju ingen glad och så blir man lite rastlös också. Kom hem med lite roliga småsaker, bl.a dessa

juldoftande tvålar för ynka 10:- styck från Ö&B, en ny duschslang till badkaret (vilket ledde till ett spindelmord och ett fräscht badkarsavlopp och det är ju bra), julmust, en klapp var till W &E inför W´s förskole-luciafest, en badborste till ryggen o.dyl. Såg så fruktansvärt söta bodys på Lindex, ljusblå i typ. skjorttyg, tunt & svalt, m. knäppning i halsen och lappar på armbågarna. Velade lite och nu ångrar jag mig - fast de kanske finns på Lindex i stan - jag ska kolla imorgon.

Imorgon är det äntligen dags för ett TUL, 3 veckor sedan sist, det känns som att det var jättejättelängesedan - hoppas att åtminstone tjockisen (Tv2) passerat 2 kilos gränsen - 1an har nog liite kvar tills dess tror jag. I övrigt tycker jag att de blivit lite mer livliga nu, fast det kanske beror på att de är större och att det är trängre där inne för det kan vara ganska obehagligt och nästan göra lite ont ibland när de håller igång.

Efter TUL blir det en liten stadsrepa för att köpa luktagott till maken från mig och sedan vill ju barnen ge honom klappar också så jag får se vad jag kan hitta på för ngt...och på eftermiddagen har ska jag bege mig på utvecklingssamtal på W´s föris =). detta innebär alltså en tisdag i liggläge för det brukar komma surt efteråt. Ni får en viktupdate imorgon, håll gärna tummarna för god tillväxt på Milo och hans brorsa =)

Inga kommentarer: